Skip school

Upplagt: 2013-11-04 Kl. 12:02:11 · Kategori: Boring feelings ·
Drog hem från skolan efter två timmar. Jag är 16 år så jag ska egentligen läsa första på gymnasiet, men går IM just nu och läser in betyg jag inte fick i nian. Men ärligt alltså. Jag vill inte söka något gymnasium. Jag VILL verkligen inte läsa tre år till. Tre år mer med plugg = tre år mer med ångest och depressioner.
 
Så det känns så otroligt onödigt. Ingen mening med att jag ska behöva gå dit, ha tråkigt och få ångest lite då och då, för att sen inte ha det till något. Har också tappat den där bra kontakten jag hade med den läraren som jag har 80% av tiden. Det var roligt att gå dit då. Men inte längre.
 
NOLL MOTIVATION.
 
 
Kommentarer
Postat av: Molly Rodin

Jag tycker inte alls det är speciellt kul att gå i skolan, men det som jag tycker är skönt med gymnasiet är att kurserna (nästan alla) är under ett år, eller en termin. Sedan kan man lägga den bakom sig. Dessutom finns det kurser som är intressanta att läsa också. Men det är bra att man själv får välja om man vill gå i skolan eller ej. Det enda som motiverar mig är den där jävla studentmössan haha :)

2013-11-04 · 15:15:34
URL: http://mollyrodin.blogg.se/
Postat av: nej

var i samma situation som du. deprimerad & in och ut på psyk hela tonåren. är idag 23. försöker fortfarande läsa upp gymnasiet på komvux, snart klar (gjort sen jag var 18). ångrar som helvete att jag aldrig gick gymnasiet och aldrig tog studenten. står helt stilla nu. alla mina vänner har utbildningar, jobb, egna boenden och en del till och med egna familjer. kan inte söka jobb för jag har ingen utbildning och en utbildning är inte lätt att skaffa nu (det är jävligt lyckligt att få chansen till att gå gymnasiet och därmed ha en utbildning när du är 19, ta vara på den). jag tog mig tid att skriva det här till dig som jag inte ens vet vem du är (hamnade här av en slump) för jag ångrar mig SÅ JÄVLA MYCKET. och jag kommenterar aldrig bloggar, aldrig aldrig aldrig. gå till skolan och fixa det, bit ihop istället för att bryta ihop, ha god kontakt med dina lärare så dom vet att du mår dåligt och kanske inte klarar att gå till skolan vissa dagar. be då att få sköta så mycket som möjligt hemifrån. få bra kontakt med dina klasskamrater, så du ser fram emot skolan på morgonen. och detta ska du fanimej göra nu, tänker inte ha delat med mig detta för ingenting. och du ska fanimej komma ihåg den här kommentaren föralltid, en vacker dag kommer du antingen tacka mig eller önska att du hade lyssnat på mig.

ta hand om dig.

2013-11-07 · 01:25:52

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: